ДОкументи за работа в англия
Brexit Избори 2021

Гръцки студент в България почина след “АстраЗенека”

date_range Saturday, 27 March , 2021 person_outline BG Media London bookmark_border Етикети ,
Corona Astra Zeneca Vaccine



23-годишен гръцки студент по медицина в България е починал няколко дни след като е получил ваксината на “АстраЗенека“.



Той е ваксиниран на 22 февруари и десет дни по-късно, след образуване на кръвен съсирек, е настанен в интензивното отделение на “Пирогов” в София, съобщава “Труд”.

Бащата на 23-годишния студент по медицина, който е лекар, е шокиран и разказва за хрониката на сполетялото ги нещастие. Според разказа му синът му го информира 10 дни след като е бил ваксиниран с “АстраЗенека”, че има симптоми на гастроентерит.

Пет дни по-късно, тъй като оплакванията продължават, той отива в болницата.

“Неговите лекари откриха ниски тромбоцити и предложиха да бъде хоспитализиран, за да продължи серия от изследвания. Тогава синът ми предложи да се върне в Гърция за изследвания и аз се съгласих”, разказва покрусеният баща.

Според гръцкия лекар синът му е напуснал болницата, но час по-късно очевидно е получил тромбоза в главата, в резултат на което е паднал и се ударил вътре в къщата.

“Падането се дължи на тромбоза. Моят син, на 23 години, никога не е имал здравословни проблеми. Веднага го откараха в болницата. През нощта състоянието му се влоши, а на сутринта бе настанен в реанимация, без да бъде интубиран. Там откриха малка тромбоза в мозъка”, разказва бащата.

Българските лекари го уведомяват за състоянието на сина му и той тръгва за София.

“До обяд, когато разговарях с неврохирурга, той ми каза, че проблемът на детето не е толкова неврохирургичен, че това е малък хематом и не могат да го оперират, тъй като има ниски тромбоцити и опасност да умре от кървене. На следващата сутрин обаче съсиреците се бяха разпространили по всички артерии на мозъка, така че положението беше необратимо, въпреки наистина амбициозните усилия на българските колеги”, добавя гръцкият лекар, който е информиран от лекарите, че смъртта може да е свързана със страничните ефекти на ваксината.

“Казаха ми, че това е вторият регистриран случай в България, след 44-годишен мъж, починал от белодробна емболия. След това разбрахме, че Германия при 1,5 милиона ваксинирани млади хора са идентифицирани пет подобни случая на четири жени и един мъж. Беше толкова несправедливо и неочаквано случилото се. Нито синът ми, нито лекарите обаче направиха грешка, която би могла да му коства живота. И сега, да ви кажат, че има пет шанса при 1,5 милиона, да се случи това нещастие, бихте ли направили ваксината? Аз лично бих я направил, коментира бащата.

“Дори съквартирант на сина ми, който живееше в същата жилищна сграда, каза на лекарите, че синът ми не пуши и не пие, и че е изцяло отдаден на обучението си. Просто не бяхме късметлии…”, казва още опечаленият мъж.


Източник : Епицентър | Фотокредит : Google

Реклама

Ако сте харесали тази статия, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook, Twitter,Google+ или да използвате нашия RSS канал за да четете винаги най-важните новини за Лондон, Великобритания и света.

Спонсорирани публикации